Spalacze tłuszczu – hit czy kit?

1 maja 2018

Spalacze tłuszczu wykazują zdolność do zwiększania temperatury ciała, co wpływa bezpośrednio na pobudzenie metabolizmu tłuszczowego. Obecnie na rynku występuje szereg różnych suplementów, które oferują szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Czy suplementy te są skuteczne? Czy lepszym rozwiązaniem będzie wybór żywności naturalnie bogatej w związki przyspieszające przemianę materii? Czy termogeniki stosuje się przy leczeniu otyłości, jako środek wspomagający odchudzanie?

Continue reading
Zobacz całość
Od czego zacząć odchudzanie.

28 kwietnia 2018

Co zrobić, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy? Od czego zacząć?

Jest kilka ważnych zasad, których nie wolno lekceważyć, jednak wiele osób o nich zapomina, co bardzo często skutkuje szybkim zniechęceniem, rezygnacją i powrotem do punktu wyjścia.
Zdradzę Wam dzisiaj sekret, jak osiągnąć sukces. Przedstawię cztery złote zasady dzięki którym nie popełnisz błędów i osiągniesz wymarzony cel.

Continue reading
Zobacz całość
Rola węglowodanów w diecie.

21 kwietnia 2018

Kontrowersje dotyczące stosowania diet niskowęglowodanowych.

Czym są węglowodany?

Węglowodany są podstawowym źródłem energii dla całego ludzkiego organizmu. To łatwo dostępne i bardzo wydajne paliwo dla naszych mięśni. Należy dodać, że jest to paliwo bardzo „czyste”, gdyż ostatecznym produktem reakcji energetycznych wykorzystujących węglowodany są substancje obojętne- woda oraz dwutlenek węgla. Bez odpowiedniej ilości tego składnika pokarmowego zakłócona zostaje również praca układu nerwowego, dla którego węglowodany są jedynym źródłem energii. Składnik ten posiada bardzo szerokie znaczenie biologiczne i jest niezbędny do przeprowadzania wielu procesów życiowych. Wyróżnia się dwie grupy węglowodanów- proste i złożone. Cukry proste to skoncentrowana i szybko działająca dawka energii, jednak należy do nich podchodzić ostrożnie, gdyż nadużywanie tego składnika prowadzi do rozwoju zaburzeń metabolicznych. Drugą grupą są węglowodany złożone, które oddziałują na organizm mniej gwałtownie, stopniowo podnoszą poziom glukozy we krwi, co zapobiega jego wahaniom. Jest to korzystniejszy wybór żywieniowy niż węglowodany proste.

Continue reading
Zobacz całość
Żywienie, a zdrowie, czyli czy dieta ma znaczenie?

17 kwietnia 2018

Czy sposób odżywiania może wpływać na zdrowie?

Czy dzięki zmianie nawyków żywieniowych możemy uniknąć choroby? Czy dzięki modyfikacji żywienia możemy cofnąć wystąpienie objawów chorobowych?  

Dietetyka to prężnie rozwijająca się dziedzina nauk medycznych, która bada wpływ przyjmowanego pożywienia na organizm, dzięki czemu pozwala odpowiedzieć na wyżej wymieniowe pytania. Nie bez przyczyny mówimy, że ,,jesteś tym, co jesz”. Zasiądź wygodnie, drogi czytelniku i dowiedz się jak istotny jest związek pomiędzy sposobem naszego żywienia, a zdrowiem!

Continue reading
Zobacz całość
Dlaczego nie mogę schudnąć?

11 kwietnia 2018

Najczęstsze błędy i problemy podczas odchudzania.

Według wyników najnowszych badań stanu zdrowia Polaków nadwaga lub otyłość dotyczy około połowy dorosłych i co ósmego dziecka. Stan ten wiąże się ze zwiększonym ryzykiem rozwoju chorób układu sercowo- naczyniowego, zaburzeń metabolicznych i wielu innych dysfunkcji organizmu. Problem ten dotyczy coraz większej ilości osób. Nadwaga niesie ze sobą również konsekwencje w sferze społecznej i emocjonalnej człowieka, często wiąże się z obniżonym poczuciem własnej wartości i wycofaniem z życia towarzyskiego. Osoby dotknięte tym problemem podejmują wiele prób walki z nadmierną masą ciała. Często jednak, pomimo włożonych wysiłków, wyrzeczeń i poniesionych kosztów, cel nie zostaje osiągnięty. Jakie są najczęstsze przyczyny nieskutecznego odchudzania?

Continue reading
Zobacz całość